13 Dec 2017 - 12:58       


 
Navigator 

Căutare 


Advertising. 

 

 

 

Căutare GOOGLE




MAPAMOND - POW WOW 2006, Orlando (Florida)

(1791 cuvinte în acest text)
(1401 afișări)  Tipărire

MAPAMOND

POW WOW 2006, Orlando (Florida)

Convenţia anuală a turismului american - o demonstraţie de eficienţă şi patriotism

Între 6 şi 10 mai, în Orlando (Florida) se va desfăşura Convenţia anuală a turismului american - POW WOW. Este cea de-a 38-a ediţie a acestui important eveniment, care reuneşte tradiţional, pe distribuitorii de servicii şi pe operatorii de turism din America, găzduit în fiecare an de unul dintre statele cu pondere în industria de profil.
Este pentru a cincea oară când această sarcină revine metropolei Orlando (după ediţiile din 1974, 1983, 1990 şi 2001), unde se vor afla peste 5.500 de participanţi din Statele Unite, şi cumpărători de servicii turistice din peste 70 de ţări. Organizat de către TIA - Travel Industry Association of America - Târgul are drept scop punerea faţă în faţă a celor interesaţi să negocieze servicii şi destinaţii de vacanţă. Este pentru a zecea oară când operatori de turism şi ziarişti din România participă la această manifestare.


Orlando aşteaptă 3,7 milioane de turişti în 2007

Florida este o veritabilă staţiune permanentă a vacanţelor. "Apreciem în mod deosebit oportunitatea de a găzdui această importantă manifestare" - a declarat corespondentului agenţiei AMOS NEWS dna Nancy Hahn Bono, preşedinte al Orlando / Orange Country Convention and Visitors Bureau.

S-au înregistrat o seamă de schimbări în oferta turistică a acestei zone - a apreciat Bono - afirmând că pe lângă tradiţionalele parcuri tematice s-au făcut progrese importante în oferta de obiective de shopping, restaurante şi cluburi. Orlando a devenit, de asemenea, o importantă destinaţie pentru amatorii de golf.

Festivitatea de deschidere a următoarei ediţii a POW WOW va avea loc la Sea World, o întâlnire majoră se va desfăşura la Studiourile Universal, iar închiderea va fi găzduită de Walt Disney World. Peste 300 de colaboratori voluntari vor fi implicaţi în organizare.

Orlando a crescut continuu în topul vizitatorilor, dintre care majoritatea vin din Anglia, Canada şi Germania. După statistici recente, se aşteaptă o creştere de 7,5% în 2005, cu 2,8 milioane vizitatori, până la 3,1 milioane (6,5%) în 2007. Cu toate acestea, cifrele rămân inferioare vârfului din 2000, când 3,7 milioane de vizitatori internaţionali au sosit în Florida.

America speră să primească un rocord de turişti în 2008

Confruntată cu o dramatică scădere a intrărilor de turişti străini, America priveşte spre viitorii ani cu ceva mai mult optimism.
Un comunicat al Departamentului Comerţului, difuzat la cea de-a 37-a Convenţie a turismului american - POW WOW 2005 - care s-a desfăşurat la New York, se estimează intrări şi încasări record în anul 2006.

Prezicerile Departamentului Comerţului vizează un număr de 52 milioane de vizitatori internaţionali care vor genera încasări de peste 110 miliarde dolari. Ultimul an-record a fost 2000, când 51 milioane de turişti străini au vizitat America.

Prezent la Convenţie, adjunctul Secretarului Comerţului, Douglas B. Baker a afirmat că se aşteaptă o explozie de vizitatori în următorii patru ani. ''Este o veste bună, după ce în 2004 turismul ne-a adus 94 de miliarde''.

În 2004, Statele Unite au găzduit 46 milioane de turişti, o creştere de 12% faţă de 2003. Previziunile pentru intervalul 2005-2008 indică pentru 2008 o cifră de 58 milioane - o creştere de 25% faţă de 2004.

Exporturile generate de cheltuielile făcute de vizitatori sunt prevăzute a creşte în 2006 până la aproape 110 miliarde. În 2008 SUA va atinge un vârf de 126 miliarde.

Vizitatorii din Europa vor contribui, în 2005 cu 30 de procente la creşterea faţă de perioada anterioară, generând o cifră de 13 milioane de turişti pentru 2008. Anglia se menţine în topul vizitatorilor cu o cifră de 32% în 2008 faţă de 2004. Aproximativ 5 milioane japonezi vor vizita Statele Unite în 2008 - cu 30% mai mult decât în 2004.

Dilema Americii: turism şi/sau securitate?

Peste 1300 de firme de turism din America şi peste 5.000 de participanţi au fost prezenţi în 2005 la cea de a 37-a ediţie a ceea ce a fost numit "POW WOW" după o­nomatopeea care însoţeşte tradiţionala pufăire a pipei păcii.

Cât se poate de sugestiv, pentru că doar această stare poate face să înflorească turismul şi circulaţia oamenilor în general. Alegerea New York-ului ca gazdă a ediţiei a avut o semnificaţie aparte: aproape patru ani i-au fost necesari marelui oraş pentru a închide rănile pricinuite de atacul terorist din 11 septembrie 2001, şi tot atâta i-a trebuit Americii pentru a regăsi ritmurile tradiţionale ale turismului său, grav afectat de aceleaşi evenimente.
Toate industriile conexe s-au coalizat în susţinerea acestui eveniment care a căpatat dimensiuni naţionale, într-o ţară care nu duce lipsă de evenimente de calibru.

Organizatorii consideră că din contractele care s-au încheiat după această ediţie vor rezulta afaceri de trei miliarde de dolari în următorii doi- trei ani, din care partea leului va aparţine New York-ului: circa 300 de milioane.

Organizatorii au mai sperat că din contractele care s-au încheiat la această ediţie vor rezulta afaceri de trei miliarde de dolari în următorii doi - trei ani, din care partea leului va aparţine New York-ului: circa 300 de milioane.

De la 11 septembrie încoace, America se confruntă cu o situaţie extremă: pe de o parte, nevoia de a-i readuce pe turiştii străini care au renunţat la această destinaţie, iar pe de alta parte necesitatea de a se proteja, crescând nivelul măsurilor de securitate.

Introducerea sistemelor de înregistrare antropometrice (scanarea amprentelor şi fotografierea digitală) a stârnit un val de proteste, în special din partea europenilor, care au ameninţat că vor recurge la măsuri similare.

Controlul la intrare, devenit mult mai exigent, produce nu o dată întarziere şi disconfort. Turiştii s-au aratat, în ultimii ani, nemultumiţi de procedurile greoaie şi de timpul pierdut, reprezentanţii TIA (Travel Industry Association) au făcut diligenţe pe lângă autorităţi, dar acestea nu s-au aratat dispuse să renunţe la nimic.

Au declanşat însă o campanie de convingere a turiştilor că acest lucru este necesar şi inevitabil. S-au facut şi unele eforturi de fluentizare a intrărilor şi toate marile porţi de intrare ale continentului au fost dotate cu sisteme electronice necesare controlului, autorităţile lăudându-se deja cu faptul că peste 1000 de infractori periculoşi au fost împiedicaţi să intre în ţară, doar în ultimul an.

În faţa acestei dileme - nevoia de turişti şi de banii acestora – şi rigorile legate de securitatea naţională, America încearcă să rezolve lucrurile în felul său.


Un preşedinte nou pentru probleme vechi

Ales preşedinte al TIA (Travel Industry Association of America) în 3 ianuarie 2005, după mandatul de 7 ani al lui William S.Norman, Roger T.Dow s-a declarat de la bun început hotărât să restaureze prestigiul acestui important segment al economiei americane.
Într-o conferinţă de presă susţinută, la cea de-a 37-a ediţie a POW WOW, Dow a prezentat câteva dintre motivele declinului şi principalele direcţii ale planului său de revigorare.

Printre cauzele pierderilor - din 1992 până în prezent s-a înregistrat un declin de 36% - Dow a semnalat creşterea competiţiei în plan internaţional şi susţinerea puternică prin bugete de marketing în ţări precum Australia (93 milioane de dolari cheltuiţi în 2004), Canada (80 milioane), Turcia (62 milioane) şi Marea Britanie (20de milioane). Statele Unite au cheltuit în aceeaşi perioadă doar 6 milioane, aceasta fiind, de altfel, prima creştere înregistrată din 1996.

Imaginea Americii a avut, de asemenea, de suferit, în special în ultimii ani. În acelaşi timp călătoriile în SUA au devenit tot mai dificile, datorită reglementărilor de viză şi a procedurilor de securitate, care au creat împreună impresia unei Americi nebinevoitoare faţă de oaspeţi.

În planul de revigorare schiţat de Dow figurează: întărirea parteneriatului dintre sectorul privat şi administraţie şi găsirea de noi parteneri pe termen lung pentru a restaura şi menţine imaginea Americii în lume; strângerea legăturilor dintre sectorul privat şi guvern şi lansarea unei campanii de marketing pe termen lung pentru susţinerea programului SEEAMERICA şi încurajarea călătoriilor spre SUA; continuarea dezvoltării parteneriatului dintre sectorul privat şi agenţiile de securitate pentru a-i asigura pe vizitatori că vor fi în siguranţă şi bineveniţi în America.

Roger T.Dow a servit în Armata Americană în cadrul celebrei Divizii 101 Aeropurtate, în Vietnam, unde a fost decorat cu Steaua de Bronz. Este licenţiat în psihologie la Universitatea Seton Hall, în 1968. A activat 34 de ani în compania Marriott International, deţinând funcţia de vicepreşedinte.TIA grupează peste 2000 de organizaţii cu o cifră totală de afaceri de 555 miliarde de dolari.


Fam-tururile: o investiţie în imagine

Prin tradiţie, la finele fiecărei ediţii, gazdele organizează "tururi de familiarizare" la care sunt invitaţi operatorii şi jurnaliştii străini. Cea mai completă şi mai reprezentativă acţiune de acest fel a aparţinut, anul trecut, celor de la New York Convention and Visitors Bureau. Participanţii au fost trimişi de-a lungul şi de-a latul statului New York, în patru tururi tematice. Spre marea surpriză a participanţilor, s-a dovedit că, deşi umbrit de popularitatea oraşului cu acelaşi nume, Statul New York dispune de un extraordinar potenţial turistic, pe care gazdele îl consideră insuficient exploatat.
Zone pitoreşti, localităţi cu tradiţie istorică, o impresionant de bogată viaţa culturală - au fost temele principale ale relatărilor celor care au avut şansa să cunoască pe viu această parte a Americii profunde, o Americă caracterizată prin hărnicie şi bunăstare, printr-un înalt grad de civilizaţie şi printr-o ospitalitate ieşită din comun.

Octavian Andronic

Fotografii POW WOW 2005:

 
 
Acces...

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu